Hvad skal jeg gøre, hvis jeg finder fejl og mangler kort tid efter indflytning?

Det afhænger lidt af, hvilken type fejl du opdager. Hvis det handler om nedsat funktion af en installation i lejemålet, skal du henvende dig igennem lejerportalen, så vi kan få det løst hurtigst muligt. Et eksempel på det kan være et løbende toilet.
Hvis du har fejl og mangler af kosmetisk karakter som eksempelvis ridser, hakker eller mærker, kan du skrive disse ting på din fejl og mangelliste. Det har du 14 dage til at indberette. I forbindelse med indflytningssynet bliver der genereret en mail med et link, hvor du kan udfylde mangellisten. Hvis det skal udbedres, sørger Go’Bolig for det ellers bliver det gemt til den dag, du flytter ud.

Hvilke fejl og mangler bliver lavet og hvilke ikke?

Du vil naturligvis få udbedret eventuelle større fejl og mangler, som er nødvendige at lave for at kunne bo i lejemålet. Fejl og mangler, der er af kosmetisk karakter, vil ikke blive udbedret før fraflytning. I den forbindelse kan det være hakker i gulve, vægge eller lignende. Fejl og mangler af kosmetisk karakter vil blive noteret i din indflytningsrapport, og ellers kan du notere det i fejl og mangellisten, som sendes til administrator indenfor de første 14 dage i lejemålet. 

Hvornår bliver mine fejl og mangler i lejemålet udbedret?

Nogle fejl og mangler bliver udbedret, andre gør ikke. Det afhænger af typen og størrelsen på den potentielle fejl. Hvis det handler om installationer af nedsat funktion, vil disse blive prioriteret over kosmetiske fejl. Små kosmetiske fejl bliver ikke udbedret, men det bliver noteret, så du ikke hæfter for det ved fraflytning, hvis disse er meldt ind inden 14 dage efter indflytning. 

Hvad er en 1-års og en 5-års gennemgang?

Henholdsvis 1 år og 5 år efter ejendommens opførelse afholder ejendommens Go'Bolig og hovedentreprenør en gennemgang, hvor ejendommen undersøges for større fejl og mangler, det kan være svindrevner, vippende klinker mm. Du vil som lejer få muligheden for at notere fejl og mangler i dit lejemål, inden gennemgangen.  

Det er Go'Bolig og hovedentreprenøren, der vurderer hvilke fejl og mangler, der skal udbedres, og du vil altid få besked, hvis vi skal ind i dit lejemål til gennemgangen. 

Kontakt os

Hvis du ikke kan finde svar på det, du søger, er du meget velkommen til at kontakte os, så vil vi hjælpe dig bedst muligt

Kontakt os